• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Hesap Ayarları”nı seçin
• “Hesap bilgileri” seçeneğinden tüm iletişim bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz
• Yeni iletişim bilgilerinizi kaydetmeyi unutmayın
• Şifrenizi unuttuysanız:
• Şifrenizi hatırlıyor, ama değiştirmek istiyorsanız:
Paycell Vitrin‘e üye olurken onayladığınız tüm sözleşmelere aşağıdaki link üzerinden ulaşabilirsiniz:
https://vitrin.paycell.com.tr/sozlesmeler
Henüz göndermediğiniz kaç siparişiniz olduğunu görüntüleyin
• Siparişlerim alanında “Açık Siparişler” başlığında bulunmaktadır.Henüz onaylamadığınız ya da reddetmediğiniz kaç iade talebiniz olduğunu görüntüleyin
• Siparişlerim alanında “Açık İade Talepleri” başlığında bulunmaktadır.Bugüne kadar aldığınız tüm siparişlerin toplam sayısını görüntüleyin
• Siparişlerim alanında “Bugüne kadarki toplam sipariş” başlığında bulunmaktadır.Bugüne kadar gerçekleşen tüm iadelerinizin toplam sayısını görüntüleyin
•Siparişlerim alanında “Bugüne kadarki toplam iade” başlığında bulunmaktadır.Son 30 günlük zaman diliminde en çok satan ürünlerinizin neler olduğunu görüntüleyin
• Siparişlerim alanında “Son 1 ayın en çok satanları” başlığında bulunmaktadır.Ödeme almayı beklediğiniz tutarı görüntüleyin
• Satışlarım alanında “Ödemesi bekleyen bakiye (TL)” başlığında bulunmaktadır.Bir sonraki ödemenizin ne zaman olacağını görüntüleyin
• Satışlarım alanında “Gelecek ödeme tarihi” başlığında bulunmaktadır.Bugün içinde ne kadar satış yaptığınızı görüntüleyin
• Satışlarım alanında “Bugünün satışı (TL)” başlığında bulunmaktadır.Bugüne kadar gerçekleşen tüm satışlarınızın toplam tutarını görüntüleyin
• Satışlarım alanında “Bugüne kadarki toplam satış (TL)” başlığında bulunmaktadır.Satış rakamlarınıza grafik yardımıyla istediğiniz zaman dilimini seçerek göz atın
• Satışlarım alanında “Satış zaman grafiği” başlığında bulunmaktadır.• Ücretsiz ve hızlı kayıt
• Kolay ürün yükleme süreci
• Dükkan ya da ürün sayfası oluşturma
• Hesabınıza düzenli haftalık ödeme
• Anlaşmalı kargo seçeneği
• Güven veren marka ismi
Dükkan sayfanızı daha ilgi çekici hale getirmek için bir çok ayarını güncelleyebilirsiniz. Dükkan ayarlarınızı güncellemek için:
Dükkanınızda hangi bilgileri güncelleyebilirsiniz?
• Dükkan sayfanızın olması ya da olmaması seçiminde bulunabilirsiniz.
“Dükkan sayfası olsun” seçeneğini seçtiğinizde, tüm ürünlerinizin hem kendilerine özel linkleri, hem de ürünlerinizin toplu olarak tek sayfada sergilendiği bir dükkan web sayfanız olacaktır. “Dükkan sayfası olsun” seçeneği kapalı kaldığında, tüm listelediğiniz ürünlerin kendine özel linkleri olacak, ayrıca bir dükkan içinde yer almayacaklardır.• Dükkan logosu ekleyebilirsiniz.
Mağazanızın daha profesyonel durması için markanıza ait bir logo ekleyebilirsiniz.• Kapak görseli ekleyebilirsiniz.
Kapak görseli mağazanızın en üstünde yer alacak ince banner şeklinde bir görseldir. Mağazanızı ilk görüşte etkileyici hale getirmek için. kapak görseli yüklemenizi tavsiye ederiz.• Dükkan adınızı değiştirebilir, dükkanınıza özel bir link uzantısı yazabilirsiniz.
Dükkanınızın websayfası URL’inin, dükkan adınızla uyumlu olduğunda emin olursunuz.• Dükkan tanıtımınızı güncelleyebilirsiniz.
Dükkanınızın hikayesini ya da dükkanınız hakkında kısa bir bilgilendirme girebileceğiniz bir alan sağlar. Müşterilere dükkan sayfanızın en üstünde görüntülenir.• Dükkanınızda sekme / liste yaratabilirsiniz.
“Sekmeler / Listeler” dükkan sayfanızda ürünlerinizi sınıflandırmanın iyi bir yoludur. Örneğin “En çok satanlar”, “Bileklikler” vb sekmeler yaratarak istediğiniz ürünleri sayfanız içinde ayrı bir sekmede toplayabilirsiniz. “Sekmeler / Listeler” seçeneğini “Dükkan Yönetimi” sayfasından düzenler, bu sekmelerde hangi ürünlerin yer almasını istediğinizi ürün listeleme aşamasında seçersiniz.• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Dükkan Yönetimi”ni seçin
• “Dükkan bilgileri” sekmesine girin
• Bu ayarı yapabilmek için “Dükkan sayfanız olsun mu?” ayarı açık olmalıdır
• Sayfanın en sonunda “Diğer Ayarlar” altında “Tatil modu etkinleştirilsin mi?” sorusunu bulun ve butonu aktif hale getirin
• Dükkanınızı yeniden açmak için yine “Diğer Ayarlar” altında “Tatil modu etkinleştirilsin mi?” sorusunu bulun ve butonu pasif hale getirin
Dilerseniz dükkanınızdan alışveriş yapan müşterilere taksit imkanı sunabilirsiniz. Burada unutmamanız gereken nokta, BDDK tarafından taksite yasaklanan ürünler için taksit uygulamamanız gerektiğidir. Sunulacak taksit imkanı, satılan ürünün kategorisi ve alıcılarınızın kullandıkları kredi kartının taksit seçeneklerine bağlı olarak açılacaktır.
Taksit seçeneğini aşağıdaki adımları takip ederek açabilirsiniz:
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Dükkan Yönetimi”ni seçin
• “Ürün bilgileri” sekmesine girin
• “Mağazanızda taksit uygulansın mı?” sorusunu bulun ve butonu aktif hale getirin
Mağazanızda taksit seçeneği açıldı!
Unutmayın; alıcılarınız taksit ile ödeme yaptıkları durumda taksitten doğan ek komisyon tarafınıza yapılacak ödemelerden düşülecektir. Kaç taksit yapıldığında ne kadar komisyon alınacağı bilgisine, taksit opsiyonunu açtığınız sayfadan ulaşabilirsiniz.
Dükkanınızın görüntülenmemesinin birkaç sebebi olabilir. Aşağıdaki kontrolleri yaparak dükkanınızın neden görüntülenmediğini anlayabilirsiniz:
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Dükkan Yönetimi”ni seçin
• “Dükkan bilgileri” seçeneğine gelin
• “Dükkan sayfanız olsun mu?” ayarının açık olduğundan emin olun
• Dükkan linki bölümündeki linki kopyalayın ya da güncelleyin
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Ürünler” i seçin
• Linkini almak istediğiniz ürünün yanındaki “Linki kopyala” butonuna basın
• Instagram profil sayfanıza gelip “Profili Düzenle” butonuna basın. Orada “İnternet Sitesi” diye bir alan göreceksiniz. Dükkan ya da ürün linkini bu alana kopyaladığınız zaman, dükkan sayfanız profilinizde gözükecek ve müşterileriniz bu linke tıklayarak alışveriş yapmak için dükkanınıza yönleneceklerdir.
• Instagram storylerinize / hikayelerinize de bu linkleri ekleyebilirsiniz. Hikaye için fotoğraf ya da videonuzu çektikten sonra, düzenleme kısmındaki ikonlarda zincir işareti ile “Link” yazdığını göreceksiniz. Buna tıklayıp, kopyaladığınız dükkan ya da ürün linkini bu alana yapıştırabilirsiniz. Böylece link Instagram hikayelerinizde gözükecek ve buna tıklayan müşterileriniz alışveriş yapmak için dükkanınıza yönleneceklerdir.
Varyasyonlar birbiriyle ilişkili ürün gruplarıdır. Bir ürünün farklı renkleri, desenleri, boyutları o ürünün varyasyonlarıdır. Alıcılar, iyi varyasyon ilişkisine sahip liste kayıtları sayesinde ürünleri, tek bir ürün detay sayfasında görüntüleyebilirler. Örneğin, kısa kollu bir tişört arayan müşteri, üç bedende (Small, Medium ve Large) ve üç renkte (Mavi, Kırmızı ve Siyah) sunulan bir tişörtün ürün linkine tıklayabilir ve tüm bu opsiyonları tek bir sayfada görüntüleyebilir.
Eğer listeleyeceğiniz ürünün varyasyonu yani farklı çeşitleri yoksa ürün listelemek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Ürünler”i seçin
• “Yeni ürün ekle” butonuna basın
• Ürünün en az 1 görselini, adını, açıklamasını, kategorisini, fiyat ve stok adetini girin. Bunlar girmesi zorunlu bilgilerdir.
• Eğer listelediğiniz ürünü daha zengin göstermek isterseniz “Opsiyonel bilgiler” alanını açabilirsiniz. Opsiyonel bilgiler altında, ürünün kargo fiyatını girebilir, dükkanda hangi sekme altında yer almasını istiyorsanız bu sekmeyi seçebilir ve varsa ek hizmet girebilir, bu ek hizmete de bir fiyat yazabilirsiniz.
• Kaydet ve Tamamla dediğinizde saniyeler içerisinde ürününüz satışa açılır!
Varyasyonlar birbiriyle ilişkili ürün gruplarıdır. Bir ürünün farklı renkleri, desenleri, boyutları o ürünün varyasyonlarıdır. Alıcılar, iyi varyasyon ilişkisine sahip liste kayıtları sayesinde ürünleri, tek bir ürün detay sayfasında görüntüleyebilirler. Örneğin, kısa kollu bir tişört arayan müşteri, üç bedende (Small, Medium ve Large) ve üç renkte (Mavi, Kırmızı ve Siyah) sunulan bir tişörtün ürün linkine tıklayabilir ve tüm bu opsiyonları tek bir sayfada görüntüleyebilir.
Eğer listeleyeceğiniz ürünün varyasyonu yani farklı çeşitleri varsa ürün listelemek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Ürünler”i seçin
• “Yeni ürün ekle” butonuna basın
• Ürünün en az 1 görselini, adını, açıklamasını, kategorisini, fiyat ve stok adetini girin. Bunlar girmesi zorunlu bilgilerdir.
• “Opsiyonel bilgiler” kısmını açın
• Burada “Ürün varyasyon bilgileri” alanını aktifleştirin. Daha önce kaydetmiş olduğunuz bir varyasyon seti varsa direkt aynısını kullanabilir, ya da yeni bir varyasyon tanımlaması oluşturup farklı renk, beden gibi çeşitlendirmelere farklı fiyat ve stok bilgisi girebilirsiniz.
• Eğer listelediğiniz ürünü daha zengin göstermek isterseniz “Opsiyonel bilgiler” alanındaki diğer bilgileri de açabilirsiniz. Opsiyonel bilgiler altında, ürünün kargo fiyatını girebilir, dükkanda hangi sekme altında yer almasını istiyorsanız bu sekmeyi seçebilir ve varsa ek hizmet girebilir, bu ek hizmete de bir fiyat yazabilirsiniz.
• Kaydet ve Tamamla dediğinizde saniyeler içerisinde ürününüz satışa açılır!
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Ürünler”i seçin
• “Yeni ürün ekle” butonuna basın
• Burada ürünün temel bilgilerini girerken “İndirim var” seçeneğini seçin. Bu durumda indirimli bir fiyat girmek için alan açıldığını göreceksiniz. İndirimli fiyat, ürünün normal fiyatından düşük olmalıdır.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Ürünler”i seçin
• Listelenen ürünlerin yanındaki “Düzenle” ikonuna basın.
• Burada ürünün temel bilgileri arasında yer alan “İndirim var” seçeneğini seçin. Bu durumda indirimli bir fiyat girmek için alan açıldığını göreceksiniz. İndirimli fiyat, ürünün normal fiyatından düşük olmalıdır.
• Ürün listelemesini kaydedip çıktığınızda, ürün linkinde indirimli fiyatın yer aldığını göreceksiniz.
Öncelikle, “Dükkan Yönetimi” sekmesinde > “Dükkan bilgileri” alanında > “Listeler” bölümüne girerek istediğiniz kategorileri oluşturmanız gerekir. Bunlar “En çok satanlar” ya da “Bileklikler” gibi istediğiniz bir isimlendirme olabilir.
Daha sonra, ürün listelerken “Ürünler” > “Opsiyonel bilgiler” > “Sekme bilgisi” kısmından, o ürünü müşterilerinize hangi kategori altında göstermek istiyorsanız onu seçmeniz gerekir.
Ürününüzün zorunlu bilgilerinde eksik olduğundan satışa açılmamış olabilir. Eksik bilgileri girip, “Kaydet ve tamamla” butonuna basarak ürününüzü satışa açabilirsiniz.
Ürünüzü listeleme işlemini yarıda kesmiş olabilirsiniz ve ürün taslak olarak kaydedilmiştir. Listeleme işlemini bitirip, “Kaydet ve tamamla” butonuna basarak ürününüzü satışa açabilirsiniz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Ürünler”i seçin
• Listelenen ürünlerin yanındaki “Düzenle” ikonuna basın.
• Güncellemek istediğiniz bilgileri değiştirin.
• “Kaydet ve tamamla” butonuna basarak çıkış yapın.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Siparişler”i seçin
• “Açık siparişler” sekmesinde henüz göndermemiş olduğunuz tüm siparişler yer almaktadır
• Siparişi tamamlamak için “Siparişi Onayla”, iptal etmek için “Siparişi Reddet” butonuna basın
• “Siparişi Reddet” butonuna basarsanız, reddetme nedeninizi seçmeniz gerekir
• Siparişi tamamlamak ve ürünü göndermek istiyorsanız siparişi onaylamanız zorunludur
• “Siparişi Onayla” butonuna basarsanız öncelikle ürünü kargoya yaklaşık kaç günde verebileceğinizi seçmeniz gerekir. Bu bilgiyi doğru girmek önemlidir; çünkü hem müşteri bu şekilde bilgilendirilir, hem de paylaştığınız süre içinde ürünü kargoya veremezseniz sipariş 3 gün sonra otomatik olarak iptal edilecektir.
• Bu bilgiyi girdikten sonra, tercih ettiğiniz kargolama yöntemini seçmeniz gerekir. Paycell Vitrin’nın anlaşmalı olduğu kargo şirketi ile ya da kendi tercih ettiğiniz kargo şirketi ile gönderim yapabilirsiniz. Kendi tercih ettiğiniz kargo şirketi ile gönderim yapacaksanız, daha sonrasında Kargo adı ve gönderim numaranızı da girmeniz beklenir.
• Anlaşmalı kargo şirketi ile gönderiyorsanız, sistem size bir kargo gönderim kodu verilecektir. Ürünü bu kod ile anlaşmalı kargoya teslim edip, kargoda ödemenizi yaparak ürünü gönderebilirsiniz. Kodu aldıktan sonra yine paylaşmış olduğunuz süre içinde ürünü kargoya vermezseniz, sipariş yine otomatik olarak iptal edilecektir.
• Eğer tercih ettiğiniz herhangi bir kargo şirketi ile gönderiyorsanız, önce ürünü göndermeli, daha sonra kargo şirketinden almış olduğunuz kod bilgisini panele girmelisiniz.
• Her şey hazır! Tüm bu bilgileri girdiğinizde siparişinizi onaylamış ve göndermiş olursunuz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Siparişler”i seçin.
• “Gönderilen siparişler” sekmesinde, kargo gönderim kodunu girmiş olduğunuz ve/veya müşterinize teslim edildiği bilinen tüm siparişler yer almaktadır.
Göndermiş olduğunuz sipariş teslim edildikten sonra, bu alanda Sipariş iadesi başlat butonu göreceksiniz. Müşterileriniz ürün teslim edildikten sonraki 14 gün boyunca, iade taleplerini kendileri başlatabilmektedir. 14 gün sonrasında size ulaşıp iade başlatmak isteyen bir müşterinin ricasını kabul etmek isterseniz, iade sürecinizi kendiniz başlatabilirsiniz. Müşteriler teslim süresi takiben 14 gün geçtikten sonra, kendileri iade süreci başlatamaz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Siparişler”i seçin
• “Açık siparişler” sekmesinde, siparişi veren müşterinin bilgilerine ulaşabilirsiniz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Siparişler”i seçin
• “Gönderilen siparişler” sekmesinde, siparişi veren müşterinin bilgilerine ulaşabilirsiniz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Dükkan Yönetimi”ni seçin • “Toplu kargo ve iade ayarları” sekmesinden dükkan kargo bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Siparişler”i seçin.
• “Açık siparişler” sekmesinde henüz göndermemiş olduğunuz tüm siparişler yer almaktadır.
• Siparişi tamamlamak için “Siparişi Onayla” butonuna basın.
• Öncelikle ürünü kargoya yaklaşık kaç günde verebileceğinizi seçmeniz gerekir. Bu bilgiyi doğru girmek önemlidir; çünkü hem müşteri bu şekilde bilgilendirilir, hem de paylaştığınız süre içinde ürünü kargoya veremezseniz sipariş 3 gün sonra otomatik olarak iptal edilecektir.
• Bu bilgiyi girdikten sonra, tercih ettiğiniz kargolama yöntemini seçmeniz gerekir. Paycell Vitrin’in anlaşmalı olduğu kargo şirketi ile ya da kendi tercih ettiğiniz kargo şirketi ile gönderim yapabilirsiniz.
• Kendi tercih ettiğiniz kargo şirketi ile gönderim yapacaksanız, öncelikle ürünü kargo şirketine teslim edip göndermeli, daha sonra burada aldığını bilgilerle Kargo adı ve gönderim numaranızı girmelisiniz.
• Anlaşmalı kargo şirketi ile gönderiyorsanız, sistem size bir kargo gönderim kodu verilecektir. Ürünü bu kod ile anlaşmalı kargoya teslim edip, kargoda ödemenizi yaparak ürünü gönderebilirsiniz.
Her şey hazır! Tüm bu bilgileri girdiğinizde siparişinizi onaylamış ve göndermiş olursunuz.• “Dükkan Yönetimi” > “Toplu Kargo ve İade Ayarları” > adımlarını izleyerek “Standart Kargo Ücreti” alanına bir değer yazdığınızda, tüm ürünler için bu kargo bedeli geçerli olacaktır.
• Ürün listeleme aşamasında “Opsiyonel bilgiler” kısmını açabilir, ve ürüne özel bir kargo ücreti girebilirsiniz. Eğer hem standart kargo ücreti, hem ürün kargo ücreti tanımladıysanız, ürün listeleme aşamasında girmiş olduğunuz kargo ücreti önceliklendirilecektir.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Siparişler” i seçin
• “İptal ve iadeler ” sekmesinden tüm bilgileri görüntüleyebilirsiniz.
İadelerde komisyon bedeli de iade ediliyor mu?
Evet, iadelerde daha önce yapılan komisyon bedeli kesintisi, panelde yer alan IBAN numarasına geri ödenecektir.İade adresimi nereye girmeliyim?
İade adresinizi, “Dükkan Yönetimi” > “Toplu kargo ve iade ayarları” > “İade adresi belirle” adımlarını takip ederek girebilirsiniz. Kargo şirketinden iade kodu alırken bunun içine kaydetmelerini de rica edebilirsiniz.İade müşterime ne şekilde ve ne zaman yapılır?
Siz iade edilmek üzere gönderilen ürünü inceleyip, “para iadesi başlat” butonuna tıkladığınızda ürün bedeli müşterinizin alışveriş yaptığı kartına geri iade edilir. Bu işlem 3-5 iş günü sürebilir.Birden fazla siparişi aynı anda iptal edebilir miyim?
Hayır, ne yazık ki birden fazla siparişi aynı anda iptal edemezsiniz. Bekleyen siparişlerinizi tek tek iptal etmelisiniz.Müşterim ile anlaşamıyoruz, ne yapmalıyım?
Müşteriniz ile anlaşamadığınız ciddi konularda 0850 502 36 18 telefon numarasından Müşteri Hizmetlerine ulaşabilirsiniz.Paycell Vitrin anlaşmalı kargo şirketi ile gönderim yaptıysanız ve iadenize aynı şekilde devam etmek istiyorsanız
3 seçeneğiniz olacaktır:Bu kargo kodu ile müşteri ürünü kargoya verip ürün size teslim edildiğinde, iade kargo bedeli size ait olacaktır. Müşteriye bir iade kargo bedeli yansıtmak mümkün değildir.
Ürünü teslim alıp kontrol ettiğinizde, panelinizde açılan sayfadan tam sipariş ücretini iade edebilir ya da kısmi para iadesi yapabilirsiniz. Para iadesi girişini yaptıktan sonra, komisyon iadesi sizin panelde kayıtlı olan hesabınıza, ürün bedeli ise müşterinin alışveriş yaptığı kredi kartına iade edilecektir.
Kendi tercih edeceğiniz kargo şirketi ile gönderim yaptıysanız ve iadenize aynı şekilde devam etmek istiyorsanız
2 seçeneğiniz olacaktır:• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Siparişler” i seçin
• “İptal ve iadeler ” sekmesinden tüm bilgileri görüntüleyebilirsiniz.
• İptal et, kod oluşturma ve para iadesi yap: Eğer ürünün iadesini elden alırsanız, ya da anlaşmalı kargo şirketi yerine istediğiniz herhangi bir kargo şirketini kullanırsanız bu seçeneği seçebilirsiniz.
• İptal et ve kod oluştur: Eğer ürünün iadesi için gönderim yaptığınız şekilde anlaşmalı kargo şirketi kullanırsanız bu seçeneği seçebilirsiniz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Siparişler” i seçin
• “Gönderilen Siparişler ” sekmesine gelin
• Burada, “Sipariş iadesi başlat” butonuna basarak iade sürecini başlatabilirsiniz
Paycell Vitrin’nde herhangi bir üyelik bedeli yoktur ve bireysel kurumsal satıcı farketmeksizin herkes için üyelik ücretsizdir.
Paycell Vitrin’nde sadece, bir sipariş aldığınızda Paycell hizmet bedeli kesintisi oluşur. Bu kesinti tüm ciro baremleri ve tüm satıcılar için yalnızca %4,49’dur.
İşlem başına komisyon haricinde üyelik bedeli, aidat veya işlem başına sabit ek bir ücret bulunmamaktadır.
Örneğin 100 TL’lik bir ürün sattığınızda, bunun yüzde 4,49’u olan 4,49 TL komisyon bedeli olarak kazancınızdan kesilecek, ve ödemeniz 95,51 TL olarak yapılacaktır.
Unutmayın; bu platform aracılığı ile kazanılan gelir için vergi yükümlülüğü, satıcı olarak size aittir ve Paycell Vitrin bu konuda sizin adınıza bir aksiyon alamamaktadır.
•Paycell Vitrin’in anlaşmalı olduğu kargo şirketlerinin indirimli fiyatlardan yararlanabilirsiniz.
•Kargo bedeli kazancınızdan kesilmeyecektir. Ürün kargo bedelini, ürünü kargoya verirken ödemeniz gerekecektir.
•PTT Kargo indirimli fiyatlarını satıcı panelinden görüntüleyebilirsiniz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Raporlar”ı seçin
• “Ödeme Raporu” sekmesine gelin
• Burada istediğiniz döneme giderek, yanındaki “Fatura indir” butonu aracılığıyla o ödeme dönemine ait faturayı indirebilirsiniz
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Raporlar”ı seçin
Ödeme detaylarınızı görüntülemek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
• Hesabınıza girişi yapın.
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Raporlar”ı seçin.
Bu sayfada ödeme özetinizi görüntüleyebilir, farklı raporlarla ödeme detaylarınızı inceleyebilir ve fatura indirebilirsiniz.
Ödeme Özeti: Onaylanmış ve ödeme çıkması beklenen ve onay bekleyen siparişlerin tutar toplamlarını görüntüleyebileceğiniz özet bir tablodur.
İşlemler Raporu: Verilen tüm siparişler ile ilgili detaylı bilgileri görüntüleyebileceğiniz rapordur. Ayrıntıları için “Görüntülenebilecek raporlar” başlığına bakabilirsiniz.
Ödeme Raporu: Yapılan tüm ödemeleri görüntüleyebileceğiniz ve bunlara dair fatura indirebileceğiniz rapordur. Ayrıntıları için “Görüntülenebilecek raporlar” başlığına bakabilirsiniz.
• Anlaşmalı kargo şirketi kullanıyorsanız, kargonuz teslim edilip edilmediğini takip edebiliyoruz. Kargo tesliminden hemen sonra, müşteriye teslim aldığını onaylatmak için bir e-posta gönderiyoruz.
• İstediğiniz herhangi bir kargo şirketi kullanıyorsanız, siz kargo kodunu platforma girdikten 5 iş günü sonra, müşteriye siparişi teslim aldığını onaylatmak için bir e-posta gönderiyoruz.
• Müşteri hemen onaylarsa, sipariş “ödemesi uygun siparişler” listesine giriyor.
• Müşteri bu e-posta üzerine hiçbir aksiyon almazsa, teslimden 2 gün sonra siparişi yine “ödemesi uygun siparişler” durumuna çekiyoruz.
• Eğer müşteri ile aranızda çok kritik bir anlaşmazlık ve sorun var ise, o zaman ödeme, bu anlaşmazlık çözülene kadar beklemede olabiliyor.
• Müşteri hemen onaylarsa, sipariş “ödemesi uygun siparişler” listesine giriyor.
Bir tahsilatımı göremiyorum, nasıl bulabilirim?
Ödeme detaylarınızı “Raporlar” > “Ödeme Raporu” adımlarını takip ederek, sipariş detaylarınızı “Raporlar” > “İşlemler Raporu” adımlarını takip ederek görüntüleyebilirsiniz.Banka hesabıma ödeme gelmiyor, neden olabilir?
Öncelikle hesabınıza kayıtlı olan IBAN numarasını kontrol etmenizi öneririz. Bu IBAN Türkiye’de yer alan vadesiz bir Türk Lirası hesabına bağlı olmalıdır; aksi takdirde ödeme ile ilgili hata alırsınız. Detalı bilgi için “Banka hesap bilgilerini değiştirme” başlığını inceleyebilirsiniz.Ne kadar ödeme alacağımı nereden görebilirim?
Gelecek ödeme bilginiz, hem “Raporlar” > “Ödeme özeti” sayfasında, hem de “Hesap özeti” altında yer almaktadır.Müşterilerime faturayı Paycell mi kesecek, fatura kesme sorumluluğu bana mı ait?
Müşteriye fatura kesme sorumluluğu satıcı olarak size aittir.• Ücretsiz ve hızlı kayıt
• Kolay ürün yükleme süreci
• Dükkan ya da ürün sayfası oluşturma
• Hesabınıza düzenli haftalık ödeme
• Anlaşmalı kargo seçeneği
• Güven veren marka ismi
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Hesap Ayarları”nı seçin
• “Hesap bilgileri” seçeneğinden tüm iletişim bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz
• Yeni iletişim bilgilerinizi kaydetmeyi unutmayın
• Şifrenizi unuttuysanız:
• Şifrenizi hatırlıyor, ama değiştirmek istiyorsanız:
Paycell Vitrin‘e üye olurken onayladığınız tüm sözleşmelere aşağıdaki link üzerinden ulaşabilirsiniz:
https://vitrin.paycell.com.tr/sozlesmeler
Henüz göndermediğiniz kaç siparişiniz olduğunu görüntüleyin
• Siparişlerim alanında “Açık Siparişler” başlığında bulunmaktadır.Henüz onaylamadığınız ya da reddetmediğiniz kaç iade talebiniz olduğunu görüntüleyin
• Siparişlerim alanında “Açık İade Talepleri” başlığında bulunmaktadır.Bugüne kadar aldığınız tüm siparişlerin toplam sayısını görüntüleyin
• Siparişlerim alanında “Bugüne kadarki toplam sipariş” başlığında bulunmaktadır.Bugüne kadar gerçekleşen tüm iadelerinizin toplam sayısını görüntüleyin
•Siparişlerim alanında “Bugüne kadarki toplam iade” başlığında bulunmaktadır.Son 30 günlük zaman diliminde en çok satan ürünlerinizin neler olduğunu görüntüleyin
• Siparişlerim alanında “Son 1 ayın en çok satanları” başlığında bulunmaktadır.Ödeme almayı beklediğiniz tutarı görüntüleyin
• Satışlarım alanında “Ödemesi bekleyen bakiye (TL)” başlığında bulunmaktadır.Bir sonraki ödemenizin ne zaman olacağını görüntüleyin
• Satışlarım alanında “Gelecek ödeme tarihi” başlığında bulunmaktadır.Bugün içinde ne kadar satış yaptığınızı görüntüleyin
• Satışlarım alanında “Bugünün satışı (TL)” başlığında bulunmaktadır.Bugüne kadar gerçekleşen tüm satışlarınızın toplam tutarını görüntüleyin
• Satışlarım alanında “Bugüne kadarki toplam satış (TL)” başlığında bulunmaktadır.Satış rakamlarınıza grafik yardımıyla istediğiniz zaman dilimini seçerek göz atın
• Satışlarım alanında “Satış zaman grafiği” başlığında bulunmaktadır.Dükkan sayfanızı daha ilgi çekici hale getirmek için bir çok ayarını güncelleyebilirsiniz. Dükkan ayarlarınızı güncellemek için:
Dükkanınızda hangi bilgileri güncelleyebilirsiniz?
• Dükkan sayfanızın olması ya da olmaması seçiminde bulunabilirsiniz.
“Dükkan sayfası olsun” seçeneğini seçtiğinizde, tüm ürünlerinizin hem kendilerine özel linkleri, hem de ürünlerinizin toplu olarak tek sayfada sergilendiği bir dükkan web sayfanız olacaktır. “Dükkan sayfası olsun” seçeneği kapalı kaldığında, tüm listelediğiniz ürünlerin kendine özel linkleri olacak, ayrıca bir dükkan içinde yer almayacaklardır.• Dükkan logosu ekleyebilirsiniz.
Mağazanızın daha profesyonel durması için markanıza ait bir logo ekleyebilirsiniz.• Kapak görseli ekleyebilirsiniz.
Kapak görseli mağazanızın en üstünde yer alacak ince banner şeklinde bir görseldir. Mağazanızı ilk görüşte etkileyici hale getirmek için. kapak görseli yüklemenizi tavsiye ederiz.• Dükkan adınızı değiştirebilir, dükkanınıza özel bir link uzantısı yazabilirsiniz.
Dükkanınızın websayfası URL’inin, dükkan adınızla uyumlu olduğunda emin olursunuz.• Dükkan tanıtımınızı güncelleyebilirsiniz.
Dükkanınızın hikayesini ya da dükkanınız hakkında kısa bir bilgilendirme girebileceğiniz bir alan sağlar. Müşterilere dükkan sayfanızın en üstünde görüntülenir.• Dükkanınızda sekme / liste yaratabilirsiniz.
“Sekmeler / Listeler” dükkan sayfanızda ürünlerinizi sınıflandırmanın iyi bir yoludur. Örneğin “En çok satanlar”, “Bileklikler” vb sekmeler yaratarak istediğiniz ürünleri sayfanız içinde ayrı bir sekmede toplayabilirsiniz. “Sekmeler / Listeler” seçeneğini “Dükkan Yönetimi” sayfasından düzenler, bu sekmelerde hangi ürünlerin yer almasını istediğinizi ürün listeleme aşamasında seçersiniz.• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Dükkan Yönetimi”ni seçin
• “Dükkan bilgileri” sekmesine girin
• Bu ayarı yapabilmek için “Dükkan sayfanız olsun mu?” ayarı açık olmalıdır
• Sayfanın en sonunda “Diğer Ayarlar” altında “Tatil modu etkinleştirilsin mi?” sorusunu bulun ve butonu aktif hale getirin
• Dükkanınızı yeniden açmak için yine “Diğer Ayarlar” altında “Tatil modu etkinleştirilsin mi?” sorusunu bulun ve butonu pasif hale getirin
Dilerseniz dükkanınızdan alışveriş yapan müşterilere taksit imkanı sunabilirsiniz. Burada unutmamanız gereken nokta, BDDK tarafından taksite yasaklanan ürünler için taksit uygulamamanız gerektiğidir. Sunulacak taksit imkanı, satılan ürünün kategorisi ve alıcılarınızın kullandıkları kredi kartının taksit seçeneklerine bağlı olarak açılacaktır.
Taksit seçeneğini aşağıdaki adımları takip ederek açabilirsiniz:
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Dükkan Yönetimi”ni seçin
• “Ürün bilgileri” sekmesine girin
• “Mağazanızda taksit uygulansın mı?” sorusunu bulun ve butonu aktif hale getirin
Mağazanızda taksit seçeneği açıldı!
Unutmayın; alıcılarınız taksit ile ödeme yaptıkları durumda taksitten doğan ek komisyon tarafınıza yapılacak ödemelerden düşülecektir. Kaç taksit yapıldığında ne kadar komisyon alınacağı bilgisine, taksit opsiyonunu açtığınız sayfadan ulaşabilirsiniz.
Dükkanınızın görüntülenmemesinin birkaç sebebi olabilir. Aşağıdaki kontrolleri yaparak dükkanınızın neden görüntülenmediğini anlayabilirsiniz:
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Dükkan Yönetimi”ni seçin
• “Dükkan bilgileri” seçeneğine gelin
• “Dükkan sayfanız olsun mu?” ayarının açık olduğundan emin olun
• Dükkan linki bölümündeki linki kopyalayın ya da güncelleyin
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Ürünler” i seçin
• Linkini almak istediğiniz ürünün yanındaki “Linki kopyala” butonuna basın
• Instagram profil sayfanıza gelip “Profili Düzenle” butonuna basın. Orada “İnternet Sitesi” diye bir alan göreceksiniz. Dükkan ya da ürün linkini bu alana kopyaladığınız zaman, dükkan sayfanız profilinizde gözükecek ve müşterileriniz bu linke tıklayarak alışveriş yapmak için dükkanınıza yönleneceklerdir.
• Instagram storylerinize / hikayelerinize de bu linkleri ekleyebilirsiniz. Hikaye için fotoğraf ya da videonuzu çektikten sonra, düzenleme kısmındaki ikonlarda zincir işareti ile “Link” yazdığını göreceksiniz. Buna tıklayıp, kopyaladığınız dükkan ya da ürün linkini bu alana yapıştırabilirsiniz. Böylece link Instagram hikayelerinizde gözükecek ve buna tıklayan müşterileriniz alışveriş yapmak için dükkanınıza yönleneceklerdir.
Varyasyonlar birbiriyle ilişkili ürün gruplarıdır. Bir ürünün farklı renkleri, desenleri, boyutları o ürünün varyasyonlarıdır. Alıcılar, iyi varyasyon ilişkisine sahip liste kayıtları sayesinde ürünleri, tek bir ürün detay sayfasında görüntüleyebilirler. Örneğin, kısa kollu bir tişört arayan müşteri, üç bedende (Small, Medium ve Large) ve üç renkte (Mavi, Kırmızı ve Siyah) sunulan bir tişörtün ürün linkine tıklayabilir ve tüm bu opsiyonları tek bir sayfada görüntüleyebilir.
Eğer listeleyeceğiniz ürünün varyasyonu yani farklı çeşitleri yoksa ürün listelemek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Ürünler”i seçin
• “Yeni ürün ekle” butonuna basın
• Ürünün en az 1 görselini, adını, açıklamasını, kategorisini, fiyat ve stok adetini girin. Bunlar girmesi zorunlu bilgilerdir.
• Eğer listelediğiniz ürünü daha zengin göstermek isterseniz “Opsiyonel bilgiler” alanını açabilirsiniz. Opsiyonel bilgiler altında, ürünün kargo fiyatını girebilir, dükkanda hangi sekme altında yer almasını istiyorsanız bu sekmeyi seçebilir ve varsa ek hizmet girebilir, bu ek hizmete de bir fiyat yazabilirsiniz.
• Kaydet ve Tamamla dediğinizde saniyeler içerisinde ürününüz satışa açılır!
Varyasyonlar birbiriyle ilişkili ürün gruplarıdır. Bir ürünün farklı renkleri, desenleri, boyutları o ürünün varyasyonlarıdır. Alıcılar, iyi varyasyon ilişkisine sahip liste kayıtları sayesinde ürünleri, tek bir ürün detay sayfasında görüntüleyebilirler. Örneğin, kısa kollu bir tişört arayan müşteri, üç bedende (Small, Medium ve Large) ve üç renkte (Mavi, Kırmızı ve Siyah) sunulan bir tişörtün ürün linkine tıklayabilir ve tüm bu opsiyonları tek bir sayfada görüntüleyebilir.
Eğer listeleyeceğiniz ürünün varyasyonu yani farklı çeşitleri varsa ürün listelemek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Ürünler”i seçin
• “Yeni ürün ekle” butonuna basın
• Ürünün en az 1 görselini, adını, açıklamasını, kategorisini, fiyat ve stok adetini girin. Bunlar girmesi zorunlu bilgilerdir.
• “Opsiyonel bilgiler” kısmını açın
• Burada “Ürün varyasyon bilgileri” alanını aktifleştirin. Daha önce kaydetmiş olduğunuz bir varyasyon seti varsa direkt aynısını kullanabilir, ya da yeni bir varyasyon tanımlaması oluşturup farklı renk, beden gibi çeşitlendirmelere farklı fiyat ve stok bilgisi girebilirsiniz.
• Eğer listelediğiniz ürünü daha zengin göstermek isterseniz “Opsiyonel bilgiler” alanındaki diğer bilgileri de açabilirsiniz. Opsiyonel bilgiler altında, ürünün kargo fiyatını girebilir, dükkanda hangi sekme altında yer almasını istiyorsanız bu sekmeyi seçebilir ve varsa ek hizmet girebilir, bu ek hizmete de bir fiyat yazabilirsiniz.
• Kaydet ve Tamamla dediğinizde saniyeler içerisinde ürününüz satışa açılır!
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Ürünler”i seçin
• “Yeni ürün ekle” butonuna basın
• Burada ürünün temel bilgilerini girerken “İndirim var” seçeneğini seçin. Bu durumda indirimli bir fiyat girmek için alan açıldığını göreceksiniz. İndirimli fiyat, ürünün normal fiyatından düşük olmalıdır.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Ürünler”i seçin
• Listelenen ürünlerin yanındaki “Düzenle” ikonuna basın.
• Burada ürünün temel bilgileri arasında yer alan “İndirim var” seçeneğini seçin. Bu durumda indirimli bir fiyat girmek için alan açıldığını göreceksiniz. İndirimli fiyat, ürünün normal fiyatından düşük olmalıdır.
• Ürün listelemesini kaydedip çıktığınızda, ürün linkinde indirimli fiyatın yer aldığını göreceksiniz.
Öncelikle, “Dükkan Yönetimi” sekmesinde > “Dükkan bilgileri” alanında > “Listeler” bölümüne girerek istediğiniz kategorileri oluşturmanız gerekir. Bunlar “En çok satanlar” ya da “Bileklikler” gibi istediğiniz bir isimlendirme olabilir.
Daha sonra, ürün listelerken “Ürünler” > “Opsiyonel bilgiler” > “Sekme bilgisi” kısmından, o ürünü müşterilerinize hangi kategori altında göstermek istiyorsanız onu seçmeniz gerekir.
Ürününüzün zorunlu bilgilerinde eksik olduğundan satışa açılmamış olabilir. Eksik bilgileri girip, “Kaydet ve tamamla” butonuna basarak ürününüzü satışa açabilirsiniz.
Ürünüzü listeleme işlemini yarıda kesmiş olabilirsiniz ve ürün taslak olarak kaydedilmiştir. Listeleme işlemini bitirip, “Kaydet ve tamamla” butonuna basarak ürününüzü satışa açabilirsiniz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Ürünler”i seçin
• Listelenen ürünlerin yanındaki “Düzenle” ikonuna basın.
• Güncellemek istediğiniz bilgileri değiştirin.
• “Kaydet ve tamamla” butonuna basarak çıkış yapın.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Siparişler”i seçin
• “Açık siparişler” sekmesinde henüz göndermemiş olduğunuz tüm siparişler yer almaktadır
• Siparişi tamamlamak için “Siparişi Onayla”, iptal etmek için “Siparişi Reddet” butonuna basın
• “Siparişi Reddet” butonuna basarsanız, reddetme nedeninizi seçmeniz gerekir
• Siparişi tamamlamak ve ürünü göndermek istiyorsanız siparişi onaylamanız zorunludur
• “Siparişi Onayla” butonuna basarsanız öncelikle ürünü kargoya yaklaşık kaç günde verebileceğinizi seçmeniz gerekir. Bu bilgiyi doğru girmek önemlidir; çünkü hem müşteri bu şekilde bilgilendirilir, hem de paylaştığınız süre içinde ürünü kargoya veremezseniz sipariş 3 gün sonra otomatik olarak iptal edilecektir.
• Bu bilgiyi girdikten sonra, tercih ettiğiniz kargolama yöntemini seçmeniz gerekir. Paycell Vitrin’nın anlaşmalı olduğu kargo şirketi ile ya da kendi tercih ettiğiniz kargo şirketi ile gönderim yapabilirsiniz. Kendi tercih ettiğiniz kargo şirketi ile gönderim yapacaksanız, daha sonrasında Kargo adı ve gönderim numaranızı da girmeniz beklenir.
• Anlaşmalı kargo şirketi ile gönderiyorsanız, sistem size bir kargo gönderim kodu verilecektir. Ürünü bu kod ile anlaşmalı kargoya teslim edip, kargoda ödemenizi yaparak ürünü gönderebilirsiniz. Kodu aldıktan sonra yine paylaşmış olduğunuz süre içinde ürünü kargoya vermezseniz, sipariş yine otomatik olarak iptal edilecektir.
• Eğer tercih ettiğiniz herhangi bir kargo şirketi ile gönderiyorsanız, önce ürünü göndermeli, daha sonra kargo şirketinden almış olduğunuz kod bilgisini panele girmelisiniz.
• Her şey hazır! Tüm bu bilgileri girdiğinizde siparişinizi onaylamış ve göndermiş olursunuz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Siparişler”i seçin.
• “Gönderilen siparişler” sekmesinde, kargo gönderim kodunu girmiş olduğunuz ve/veya müşterinize teslim edildiği bilinen tüm siparişler yer almaktadır.
Göndermiş olduğunuz sipariş teslim edildikten sonra, bu alanda Sipariş iadesi başlat butonu göreceksiniz. Müşterileriniz ürün teslim edildikten sonraki 14 gün boyunca, iade taleplerini kendileri başlatabilmektedir. 14 gün sonrasında size ulaşıp iade başlatmak isteyen bir müşterinin ricasını kabul etmek isterseniz, iade sürecinizi kendiniz başlatabilirsiniz. Müşteriler teslim süresi takiben 14 gün geçtikten sonra, kendileri iade süreci başlatamaz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Siparişler”i seçin
• “Açık siparişler” sekmesinde, siparişi veren müşterinin bilgilerine ulaşabilirsiniz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Siparişler”i seçin
• “Gönderilen siparişler” sekmesinde, siparişi veren müşterinin bilgilerine ulaşabilirsiniz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Dükkan Yönetimi”ni seçin • “Toplu kargo ve iade ayarları” sekmesinden dükkan kargo bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Siparişler”i seçin.
• “Açık siparişler” sekmesinde henüz göndermemiş olduğunuz tüm siparişler yer almaktadır.
• Siparişi tamamlamak için “Siparişi Onayla” butonuna basın.
• Öncelikle ürünü kargoya yaklaşık kaç günde verebileceğinizi seçmeniz gerekir. Bu bilgiyi doğru girmek önemlidir; çünkü hem müşteri bu şekilde bilgilendirilir, hem de paylaştığınız süre içinde ürünü kargoya veremezseniz sipariş 3 gün sonra otomatik olarak iptal edilecektir.
• Bu bilgiyi girdikten sonra, tercih ettiğiniz kargolama yöntemini seçmeniz gerekir. Paycell Vitrin’in anlaşmalı olduğu kargo şirketi ile ya da kendi tercih ettiğiniz kargo şirketi ile gönderim yapabilirsiniz.
• Kendi tercih ettiğiniz kargo şirketi ile gönderim yapacaksanız, öncelikle ürünü kargo şirketine teslim edip göndermeli, daha sonra burada aldığını bilgilerle Kargo adı ve gönderim numaranızı girmelisiniz.
• Anlaşmalı kargo şirketi ile gönderiyorsanız, sistem size bir kargo gönderim kodu verilecektir. Ürünü bu kod ile anlaşmalı kargoya teslim edip, kargoda ödemenizi yaparak ürünü gönderebilirsiniz.
Her şey hazır! Tüm bu bilgileri girdiğinizde siparişinizi onaylamış ve göndermiş olursunuz.• “Dükkan Yönetimi” > “Toplu Kargo ve İade Ayarları” > adımlarını izleyerek “Standart Kargo Ücreti” alanına bir değer yazdığınızda, tüm ürünler için bu kargo bedeli geçerli olacaktır.
• Ürün listeleme aşamasında “Opsiyonel bilgiler” kısmını açabilir, ve ürüne özel bir kargo ücreti girebilirsiniz. Eğer hem standart kargo ücreti, hem ürün kargo ücreti tanımladıysanız, ürün listeleme aşamasında girmiş olduğunuz kargo ücreti önceliklendirilecektir.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Siparişler” i seçin
• “İptal ve iadeler ” sekmesinden tüm bilgileri görüntüleyebilirsiniz.
İadelerde komisyon bedeli de iade ediliyor mu?
Evet, iadelerde daha önce yapılan komisyon bedeli kesintisi, panelde yer alan IBAN numarasına geri ödenecektir.İade adresimi nereye girmeliyim?
İade adresinizi, “Dükkan Yönetimi” > “Toplu kargo ve iade ayarları” > “İade adresi belirle” adımlarını takip ederek girebilirsiniz. Kargo şirketinden iade kodu alırken bunun içine kaydetmelerini de rica edebilirsiniz.İade müşterime ne şekilde ve ne zaman yapılır?
Siz iade edilmek üzere gönderilen ürünü inceleyip, “para iadesi başlat” butonuna tıkladığınızda ürün bedeli müşterinizin alışveriş yaptığı kartına geri iade edilir. Bu işlem 3-5 iş günü sürebilir.Birden fazla siparişi aynı anda iptal edebilir miyim?
Hayır, ne yazık ki birden fazla siparişi aynı anda iptal edemezsiniz. Bekleyen siparişlerinizi tek tek iptal etmelisiniz.Müşterim ile anlaşamıyoruz, ne yapmalıyım?
Müşteriniz ile anlaşamadığınız ciddi konularda 0850 502 36 18 telefon numarasından Müşteri Hizmetlerine ulaşabilirsiniz.Paycell Vitrin anlaşmalı kargo şirketi ile gönderim yaptıysanız ve iadenize aynı şekilde devam etmek istiyorsanız
3 seçeneğiniz olacaktır:Bu kargo kodu ile müşteri ürünü kargoya verip ürün size teslim edildiğinde, iade kargo bedeli size ait olacaktır. Müşteriye bir iade kargo bedeli yansıtmak mümkün değildir.
Ürünü teslim alıp kontrol ettiğinizde, panelinizde açılan sayfadan tam sipariş ücretini iade edebilir ya da kısmi para iadesi yapabilirsiniz. Para iadesi girişini yaptıktan sonra, komisyon iadesi sizin panelde kayıtlı olan hesabınıza, ürün bedeli ise müşterinin alışveriş yaptığı kredi kartına iade edilecektir.
Kendi tercih edeceğiniz kargo şirketi ile gönderim yaptıysanız ve iadenize aynı şekilde devam etmek istiyorsanız
2 seçeneğiniz olacaktır:• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Siparişler” i seçin
• “İptal ve iadeler ” sekmesinden tüm bilgileri görüntüleyebilirsiniz.
• İptal et, kod oluşturma ve para iadesi yap: Eğer ürünün iadesini elden alırsanız, ya da anlaşmalı kargo şirketi yerine istediğiniz herhangi bir kargo şirketini kullanırsanız bu seçeneği seçebilirsiniz.
• İptal et ve kod oluştur: Eğer ürünün iadesi için gönderim yaptığınız şekilde anlaşmalı kargo şirketi kullanırsanız bu seçeneği seçebilirsiniz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Siparişler” i seçin
• “Gönderilen Siparişler ” sekmesine gelin
• Burada, “Sipariş iadesi başlat” butonuna basarak iade sürecini başlatabilirsiniz
Paycell Vitrin’nde herhangi bir üyelik bedeli yoktur ve bireysel kurumsal satıcı farketmeksizin herkes için üyelik ücretsizdir.
Paycell Vitrin’nde sadece, bir sipariş aldığınızda Paycell hizmet bedeli kesintisi oluşur. Bu kesinti tüm ciro baremleri ve tüm satıcılar için yalnızca %4,49’dur.
İşlem başına komisyon haricinde üyelik bedeli, aidat veya işlem başına sabit ek bir ücret bulunmamaktadır.
Örneğin 100 TL’lik bir ürün sattığınızda, bunun yüzde 4,49’u olan 4,49 TL komisyon bedeli olarak kazancınızdan kesilecek, ve ödemeniz 95,51 TL olarak yapılacaktır.
Unutmayın; bu platform aracılığı ile kazanılan gelir için vergi yükümlülüğü, satıcı olarak size aittir ve Paycell Vitrin bu konuda sizin adınıza bir aksiyon alamamaktadır.
•Paycell Vitrin’in anlaşmalı olduğu kargo şirketlerinin indirimli fiyatlardan yararlanabilirsiniz.
•Kargo bedeli kazancınızdan kesilmeyecektir. Ürün kargo bedelini, ürünü kargoya verirken ödemeniz gerekecektir.
•PTT Kargo indirimli fiyatlarını satıcı panelinden görüntüleyebilirsiniz.
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Raporlar”ı seçin
• “Ödeme Raporu” sekmesine gelin
• Burada istediğiniz döneme giderek, yanındaki “Fatura indir” butonu aracılığıyla o ödeme dönemine ait faturayı indirebilirsiniz
• Hesabınıza girişi yapın
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Raporlar”ı seçin
Ödeme detaylarınızı görüntülemek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
• Hesabınıza girişi yapın.
• Paycell Vitrin bölümüne gelip menüden “Raporlar”ı seçin.
Bu sayfada ödeme özetinizi görüntüleyebilir, farklı raporlarla ödeme detaylarınızı inceleyebilir ve fatura indirebilirsiniz.
Ödeme Özeti: Onaylanmış ve ödeme çıkması beklenen ve onay bekleyen siparişlerin tutar toplamlarını görüntüleyebileceğiniz özet bir tablodur.
İşlemler Raporu: Verilen tüm siparişler ile ilgili detaylı bilgileri görüntüleyebileceğiniz rapordur. Ayrıntıları için “Görüntülenebilecek raporlar” başlığına bakabilirsiniz.
Ödeme Raporu: Yapılan tüm ödemeleri görüntüleyebileceğiniz ve bunlara dair fatura indirebileceğiniz rapordur. Ayrıntıları için “Görüntülenebilecek raporlar” başlığına bakabilirsiniz.
• Anlaşmalı kargo şirketi kullanıyorsanız, kargonuz teslim edilip edilmediğini takip edebiliyoruz. Kargo tesliminden hemen sonra, müşteriye teslim aldığını onaylatmak için bir e-posta gönderiyoruz.
• İstediğiniz herhangi bir kargo şirketi kullanıyorsanız, siz kargo kodunu platforma girdikten 5 iş günü sonra, müşteriye siparişi teslim aldığını onaylatmak için bir e-posta gönderiyoruz.
• Müşteri hemen onaylarsa, sipariş “ödemesi uygun siparişler” listesine giriyor.
• Müşteri bu e-posta üzerine hiçbir aksiyon almazsa, teslimden 2 gün sonra siparişi yine “ödemesi uygun siparişler” durumuna çekiyoruz.
• Eğer müşteri ile aranızda çok kritik bir anlaşmazlık ve sorun var ise, o zaman ödeme, bu anlaşmazlık çözülene kadar beklemede olabiliyor.
• Müşteri hemen onaylarsa, sipariş “ödemesi uygun siparişler” listesine giriyor.
Bir tahsilatımı göremiyorum, nasıl bulabilirim?
Ödeme detaylarınızı “Raporlar” > “Ödeme Raporu” adımlarını takip ederek, sipariş detaylarınızı “Raporlar” > “İşlemler Raporu” adımlarını takip ederek görüntüleyebilirsiniz.Banka hesabıma ödeme gelmiyor, neden olabilir?
Öncelikle hesabınıza kayıtlı olan IBAN numarasını kontrol etmenizi öneririz. Bu IBAN Türkiye’de yer alan vadesiz bir Türk Lirası hesabına bağlı olmalıdır; aksi takdirde ödeme ile ilgili hata alırsınız. Detalı bilgi için “Banka hesap bilgilerini değiştirme” başlığını inceleyebilirsiniz.Ne kadar ödeme alacağımı nereden görebilirim?
Gelecek ödeme bilginiz, hem “Raporlar” > “Ödeme özeti” sayfasında, hem de “Hesap özeti” altında yer almaktadır.Müşterilerime faturayı Paycell mi kesecek, fatura kesme sorumluluğu bana mı ait?
Müşteriye fatura kesme sorumluluğu satıcı olarak size aittir.